کتابهایی که ارزش خواندن دارند

:: گنجینه کتاب های من ::

کتابهایی که ارزش خواندن دارند

:: گنجینه کتاب های من ::

سرگذشت فلسفه

عنوان کتاب : سرگذشت فلسفه

نویسنده : براین مگی Bryan Magee

ترجمه : حسن کامشاد

نشر نی


کتاب بسیار زیبای سرگذشت فلسفه، نوشته براین مگی. راستش این کتاب را سال 1389 خریدم. در اصل خواهرم این کتاب نفیس و بسیار پرمعنا را به مدیر شرکت شان هدیه داد و من هم به دلیل کامل بودن و زیبایی این کتاب را برای خودم خریدم.


این کتاب از شروع فلسفه پیش از سقراط، افلاطون، ارسطو تا فلسفه قرون وسطا، آغاز علم نوین فرانسیس بیکن، ماکیاولی، تا خردگرایان بزرگی همچون دکارت، لایب نیتس، تجربه گرایان بزرگی چون لاک، هیوم، برک، تا اندیشمندان انقلابی فرانسه مانند ولتر، روسو، سده زرین فلسفه آلمان - هگل، شلینگ، مارکس و نیچه، عمل گرایان آمریکایی، فلسفه قرن بیستم و آینده فلسفه را در بر می گیرد و منبع بسیار کاملی با فلاسفه مشهور در سده های مختلف در سده های مختلف می باشد.


اگر بدنبال کتابی کامل درباره فلسفه هستید خواندن این کتاب را پیشنهاد می کنم.


چند جمله از این کتاب:


انسان رشته ای است کشیده میان حیوان و ابر انسان - رشته ای بر فراز مغاکی. 

:: فریدریش نیچه


فیلسوفان جهان را به راه های گوناگون، فقط تفسیر کرده اند; موضوع مهم تغییر دادن آن است

:: کارل مارکس


تاریخ خود را تکرار میکند، بار اول بصورت تراژدی، بار دوم بصورت کمدی

:: کارل مارکس

انگیزه همان علت است که در درون تجربه می شود.

:: آرتور شوپنهاور


انسان آزاد به دنیا آمد، ولی همه جا در بند است.

:: ژان - ژاک روسو


عقل بنده شهوات و احساسات است.

:: دیوید هیوم


می اندیشم پس هستم.

:: رنه دکارت