کتابهایی که ارزش خواندن دارند

:: گنجینه کتاب های من ::

کتابهایی که ارزش خواندن دارند

:: گنجینه کتاب های من ::

کتاب بر باد رفته

کتاب: بر باد رفته

نویسنده: مارگارت میچل

ترجمه: پروین قائمی



این کتاب، جزو کتابهایی بود که در دوران نوجوانی خواندم. فکر می کنم توی سنین راهنمایی. آن زمان همه فهیمه رحیمی می خواندن. مد بود. راستش اولش خبر نداشتم فیلمش ساختن، اول مثل ... ها نشستم کتابو کامل خواندم، بد فهمیدم فیلمش هم هست. خب فیلم راحتره و جذابتره دیگه.

کلا اولش دنبال این بودم ببینم چی بر باد رفته؟؟ یا اصلا بر باد رفته یا نرفته؟؟ ولی بعدها که بزرگتر شدم فهمیدم بله بر باد رفته بود. خداییش کتاب بسیار زیبایی است. در ضمن به نظرم بعضی از کتابها خواندنشون قبل از دیدن فیلمش می ارزه. چون وقتی نوشته داره سعی میکنه صورت زیبای اسکارلت را فقط با لغات برات توضیح بده، خواننده کتاب سعی میکنه اونو تو ذهنش مجسم کنه. تمام زیبایی یک نوشته کتاب باشه یا شعر به درک و تصویری که خواننده خودش از مکان ها و افراد نوشته برای خودش می سازه.

پیشنهادم اینه که نوجوان ها قبل از دیدن فیلم خیلی از کتابهای نوشته شده اولش کتابشو بخوانن. من بارها و بارها این قضیه را تجربه کردم و حس بسیار خوبی بهم داده.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد