کتابهایی که ارزش خواندن دارند

:: گنجینه کتاب های من ::

کتابهایی که ارزش خواندن دارند

:: گنجینه کتاب های من ::

کوری

عنوان کتاب: کوری

نویسنده: ژوزه ساراماگو

ترجمه: مینو مشیری



 



این کتابو در دوران دبیرستان خواندم. واقعا یادم نمی آید کی بهم پیشنهاد کرد. فکر میکنم یکی از معلمهای ادبیاتم. کتاب بسیار بسیار عالی هست. گرچه ترجمه است و بعضی جاها سانسور داره ولی هیچی از عمق ادبی کتاب کم نمیکنه. یادم میاد وقتی میخواستم این کتابو پیدا کنم بخوانم حدود یکی دو ماه داشتم دنبال بهترین ترجمه کتاب می گشتم که بهم گفتم ترجمه خانم مینو مشیری ترجمه خوبی هست روی این کتاب.


آقای ژوزه ساراماگو نویسنده پرتغالی مورد علاقه من هستند که در سال 1998 به دلیل اثرات زیبای ادبی که از خود بجای گذاشتند برنده جایزه نوبل ادبی شدند. تا به حال قسمت شده یک کتاب دیگه به نام "افسانه جزیره ناشناخته" را هم از ایشان بخوانم. ولی کاملا تمایل دارم که کتابهای دیگر ایشان را از قبیل "سال مرگ ریکاردو ریس" و نیز کتاب "بالتازار و بلموندا" را هم بخوانم. امیدوارم امسال بتونم این کتابها را هم بخونم.


گرچه که فیلم این کتاب نیز ساخته شده، ولی شدیدا پیشنهاد می کنم حتما اول کتاب را بخوانید بعد اگه تمایل داشتین فیلم را هم ببینید. زیرا فیلم تمامی بخش های کتاب را پوشش نمی دهد.


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد